Titre

Communicatieprofessionals en ethiek / morele communicatievraagstukken in organisaties

Auteur
Langue

néerlandais

ISBN

9789059315891

Éditeur

Boom Lemma uitgevers

Prix

12,95(Excl. toute livraison)

Détails

2011, 249pp, Paperback / softback in nette staat 3.80 verzk in NL

Plus d'informations
Communicatieprofessionals en hun organisaties lopen steeds vaker tegen morele (communicatie)vraagstukken aan. Het doel van dit boek is communicatieprofessionals en ook andere (aankomende) professionals in organisaties handvatten te bieden voor morele vraagstukken op het gebied van organisationele communicatie. Die handvatten bestaan uit modellen en stappenplannen voor ethische reflectie en ethisch redeneren. Hiermee is morele besluitvorming met meer kennis en vaardigheid binnen handbereik.

Er is gekozen voor een brede aanpak. Daardoor komen veel belangrijke aspecten van communicatie-ethiek op een gedegen en samenhangende wijze aan de orde: bedrijfsethiek, maatschappelijk verantwoord ondernemen, ethische theorieën, morele communicatietheorieën, bedrijfscultuur, morele ontwikkelingstheorieën, de organisationele communicatie-ethiek van interculturele en multiculturele communicatie en praktische toepassingen van ethische theorieën.

Het eerste deel behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In het tweede deel worden relevante ethische uitgangspunten en theorieën besproken. Het derde deel beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. Tot slot worden in het vierde deel handvatten ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle vier de delen sluiten af met vragen en opdrachten.

Doelgroep
Deze uitgave is bestemd voor studenten van communicatieopleidingen in het hbo en wo.
Recensie(s)
Doel van dit boek is communicatieprofessionals in organisaties praktische handvatten te bieden voor morele communicatievraagstukken. Auteur Hans Krabbe doet voor de Universiteit van Twente promotieonderzoek naar ethische communicatiebesluitvorming. Dat onderzoek heeft mede geleid tot dit boek. Het omvat zestien hoofdstukken, verdeeld over vier delen. Deel een behandelt de verhouding tussen organisatie-ethiek, beroepsethiek en de ethiek van organisationele communicatie. In deel twee worden relevante ethische uitgangspunten en theorieen besproken. Deel drie beschrijft hoe organisaties in de praktijk met morele communicatievraagstukken omgaan. In deel vier worden handvatten (modellen en stappenplannen) ontwikkeld die het mogelijk maken communicatie-ethiek in organisaties toe te passen. Alle delen sluiten af met vragen en opdrachten. Plus: voorwoord, inleiding, begrippenlijst en literatuuropgave. Goed leerboek over een vakspecialistisch onderwerp waarover nog niet zoveel is gepubliceerd. Eigentijdse lay-out, spaarzaam geillustreerd. Doelgroep: hbo/wo-studenten communicatieopleidingen.

Drs. H.H. Ahaus
Images
Krabbe, Hans - Communicatieprofessionals en ethiek / morele communicatievraagstukken in organisaties
Krabbe, Hans - Communicatieprofessionals en ethiek / morele communicatievraagstukken in organisaties
Lillith Kockengen

de verpakking wint geen schoonheidsprijzen, probeer zoveel mogelijk te recycelen en toch veilig te versturenboekenlijst is helaas niet update, veel mensen bestellen en zien er vervolgens vanaf :(

Entrez vos données ci-dessous pour commander ce titre à la librairie Lillith.

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

En visitant notre site Web, et en passant une commande, nos termes et conditions s'appliquent.

Inscrivez-vous comme acheteur gratuitement

Modifier les paramètres
Le captcha est en cours de chargement. Veuillez patienter...

Cliquez sur le carré blanc ci-dessus

  • Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
  • Vous gérez directement cette commande avec Lillith
  • Après votre commande vous et Lillith recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Lillith
  • L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
  • Lillith peut demander un prépaiement
  • Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.

7,5 millions de livres

Neuf et d'occasion

11100 librairies

Antiquaires et particuliers