Titre
Bezieling en Kwaliteit in Organisaties
Auteur
Ofman Ir. Daniiel D.
Langue
néerlandais
Éditeur
servire
Prix
€ 18,50(Excl. toute livraison)
Détails
Paperback in goede staat
Plus d'informations
Samenvatting
Auteur: Ofman & D.D. Ofman
Uitgever: AnkhHermes, Uitgeverij
Nederlands
206 pagina's
AnkhHermes, Uitgeverij
mei 2001
Alle productspecificaties
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen in organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties zijn hierbij levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Gezonde organisaties kenmerken zich door ritme en balans, waarin plaats is voor expansie en contractie, voor inademen en uitademen. Gezonde organisaties zijn vitaal en gelijkgericht. Vitaliteit komt voort uit de aandacht en de zorg voor primaire (werk)processen. Intern in de organisatie betekent dit het werken aan de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern het verzorgen van de relatie tussen het bedrijf en de klant. Gelijkgerichtheid treedt op wanneer mensen zich gedragen als delen van een geïntegreerd geheel en daarmee hun energie bundelen.
Dit boek is bedoeld om inzichten en handvatten aan te reiken die een bijdrage kunnen leveren aan het nieuwe leiderschap (bundelend leiderschap) zoals zich dat aan het ontwikkelen is. Daarbij gaat het om vragen als: hoe creëert een manager een organisatie waain de mensen aan wie hij leiding geeft verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen (werk)leven, zich gedragen als deel van het grotere geheel, vanuit hun eigen kernkwaliteiten handelen en realiseren wat ze (zeggen te) willen? Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bewustzijn, bezieling en kwaliteit in individuen en organisaties ontwikkeld kunnen worden.
Ir. Daniel D. Ofman is mede oprichter van Kern Konsult, dat advies, training en begeleiding biedt op alle niveaus van de organisatie: bestuur, management, staf en uitvoerend niveau.
Recensie(s)
Tekst en figuren in dit studieboek van adviesbureau Kern Konsult zijn grotendeels hetzelfde als in de vorige edities. Op basis van ervaringen van cursisten en adviseurs worden er meer soorten kernkwadranten onderscheiden. Voorts wordt de interaktie tussen de kernkwadranten theoretisch meer uitgewerkt (aandachtsregeling via energie). Een kernkwadrant is een beschrijvingswijze voor een bipolaire eigenschap, waarbij tegelijkertijd rekening wordt gehouden met de mate van afstemming op de situatie(s) waarin een persoon of organisatie zich bevindt. Kernkwadranten worden door de auteur gezien als een hulpmiddel bij de beschrijvingen van (re)organisaties en het projectmatig werken. De aanvullingen in deze editie zullen met name van belang zijn voor de cursisten. Zelfstudie c.q. oriëntering kan met de vorige edities van dit vlot lezende studieboek. Geschikt voor leidinggevenden vanaf middelbaar niveau.
Auteur: Ofman & D.D. Ofman
Uitgever: AnkhHermes, Uitgeverij
Nederlands
206 pagina's
AnkhHermes, Uitgeverij
mei 2001
Alle productspecificaties
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen in organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties zijn hierbij levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Gezonde organisaties kenmerken zich door ritme en balans, waarin plaats is voor expansie en contractie, voor inademen en uitademen. Gezonde organisaties zijn vitaal en gelijkgericht. Vitaliteit komt voort uit de aandacht en de zorg voor primaire (werk)processen. Intern in de organisatie betekent dit het werken aan de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern het verzorgen van de relatie tussen het bedrijf en de klant. Gelijkgerichtheid treedt op wanneer mensen zich gedragen als delen van een geïntegreerd geheel en daarmee hun energie bundelen.
Dit boek is bedoeld om inzichten en handvatten aan te reiken die een bijdrage kunnen leveren aan het nieuwe leiderschap (bundelend leiderschap) zoals zich dat aan het ontwikkelen is. Daarbij gaat het om vragen als: hoe creëert een manager een organisatie waain de mensen aan wie hij leiding geeft verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen (werk)leven, zich gedragen als deel van het grotere geheel, vanuit hun eigen kernkwaliteiten handelen en realiseren wat ze (zeggen te) willen? Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bewustzijn, bezieling en kwaliteit in individuen en organisaties ontwikkeld kunnen worden.
Ir. Daniel D. Ofman is mede oprichter van Kern Konsult, dat advies, training en begeleiding biedt op alle niveaus van de organisatie: bestuur, management, staf en uitvoerend niveau.
Recensie(s)
Tekst en figuren in dit studieboek van adviesbureau Kern Konsult zijn grotendeels hetzelfde als in de vorige edities. Op basis van ervaringen van cursisten en adviseurs worden er meer soorten kernkwadranten onderscheiden. Voorts wordt de interaktie tussen de kernkwadranten theoretisch meer uitgewerkt (aandachtsregeling via energie). Een kernkwadrant is een beschrijvingswijze voor een bipolaire eigenschap, waarbij tegelijkertijd rekening wordt gehouden met de mate van afstemming op de situatie(s) waarin een persoon of organisatie zich bevindt. Kernkwadranten worden door de auteur gezien als een hulpmiddel bij de beschrijvingen van (re)organisaties en het projectmatig werken. De aanvullingen in deze editie zullen met name van belang zijn voor de cursisten. Zelfstudie c.q. oriëntering kan met de vorige edities van dit vlot lezende studieboek. Geschikt voor leidinggevenden vanaf middelbaar niveau.
- Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
- Vous gérez directement cette commande avec Ab antiquarimaat
- Après votre commande vous et Ab antiquarimaat recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Ab antiquarimaat
- L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
- Ab antiquarimaat peut demander un prépaiement
- Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.