Titre
Bezieling en kwaliteit in organisaties
Auteur
Ofman, Ir. Daniel D.
Langue
néerlandais
ISBN
9021585189
Éditeur
Kosmos-Z&K Uitgevers B.V.
Prix
€ 11,00(Excl. toute livraison)
Détails
2006, 238pp
Plus d'informations
Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen in organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties zijn hierbij levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Gezonde organisaties kenmerken zich door ritme en balans, waarin plaats is voor expansie en contractie, voor inademen en uitademen. Gezonde organisaties zijn vitaal en gelijkgericht. Vitaliteit komt voort uit de aandacht en de zorg voor primaire (werk)processen. Intern in de organisatie betekent dit het werken aan de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern het verzorgen van de relatie tussen het bedrijf en de klant. Gelijkgerichtheid treedt op wanneer mensen zich gedragen als delen van een geïntegreerd geheel en daarmee hun energie bundelen.
Dit boek is bedoeld om inzichten en handvatten aan te reiken die een bijdrage kunnen leveren aan het nieuwe leiderschap (bundelend leiderschap) zoals zich dat aan het ontwikkelen is. Daarbij gaat het om vragen als: hoe creëert een manager een organisatie waain de mensen aan wie hij leiding geeft verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen (werk)leven, zich gedragen als deel van het grotere geheel, vanuit hun eigen kernkwaliteiten handelen en realiseren wat ze (zeggen te) willen? Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bewustzijn, bezieling en kwaliteit in individuen en organisaties ontwikkeld kunnen worden.
Ir. Daniel D. Ofman is mede oprichter van Kern Konsult, dat advies, training en begeleiding biedt op alle niveaus van de organisatie: bestuur, management, staf
Gezonde organisaties kenmerken zich door ritme en balans, waarin plaats is voor expansie en contractie, voor inademen en uitademen. Gezonde organisaties zijn vitaal en gelijkgericht. Vitaliteit komt voort uit de aandacht en de zorg voor primaire (werk)processen. Intern in de organisatie betekent dit het werken aan de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern het verzorgen van de relatie tussen het bedrijf en de klant. Gelijkgerichtheid treedt op wanneer mensen zich gedragen als delen van een geïntegreerd geheel en daarmee hun energie bundelen.
Dit boek is bedoeld om inzichten en handvatten aan te reiken die een bijdrage kunnen leveren aan het nieuwe leiderschap (bundelend leiderschap) zoals zich dat aan het ontwikkelen is. Daarbij gaat het om vragen als: hoe creëert een manager een organisatie waain de mensen aan wie hij leiding geeft verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen (werk)leven, zich gedragen als deel van het grotere geheel, vanuit hun eigen kernkwaliteiten handelen en realiseren wat ze (zeggen te) willen? Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bewustzijn, bezieling en kwaliteit in individuen en organisaties ontwikkeld kunnen worden.
Ir. Daniel D. Ofman is mede oprichter van Kern Konsult, dat advies, training en begeleiding biedt op alle niveaus van de organisatie: bestuur, management, staf
Images
Werk op Maat
Uithuizen
Wil je meer weten over Stichting Werk op Maat, kijk dan ook eens op www.stichtingwerkopmaat.nl
- Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
- Vous gérez directement cette commande avec Werk op Maat
- Après votre commande vous et Werk op Maat recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Werk op Maat
- L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
- Werk op Maat peut demander un prépaiement
- Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.