Titre
Troost voor Werkende Mensen
Auteur
Busscher Jeroen
Langue
néerlandais
Éditeur
Contact Amsterdam
Prix
€ 12,50(Excl. toute livraison)
Détails
Paperback Als nieuw
Plus d'informations
In ons bestaan speelt werk een belangrijke rol. Het brengt ons behalve inkomsten zingeving, het gevoel ergens bij te horen, status, inspiratie en de mogelijkheid tot ontwikkeling. Toch is de werkvloer ook een bron van lijden. Frustratie, stress, eenzaamheid: ons werk draagt niet per definitie bij tot ons geluk. Jeroen Busscher onderzoekt in dit boek in zijn typische speelse en humoristische stijl hoe lijden op de werkvloer ontstaat. Welke rol spelen onbewuste patronen? Wat doen verwachtingen over onszelf en anderen met ons zelfbeeld? Wat doen sociale conventies met ons? Kunnen we anders naar onze dagelijkse werkelijkheid kijken en zo nóg gelukkiger worden? Dit boek is voor iedereen die werkt en denkt dat het nóg leuker en beter kan. Het inspireert, verluchtigt en geeft talloze inzichten en praktische tips. Een troost voor echte mensen.
- Busschers seminar 'Pimp je afdeling' werd vorig jaar wegens groot succes maar liefst tien keer herhaald
- Zijn achtergrond als theatermaker én ondernemer bepaalt zijn unieke kijk op het bedrijfsleven
Tegen lijden helpt troosten. Echter, anderen helpen is dikwijls jezelf als gever helpen. En dat gebeurt vaak door de emoties te ontkennen die aanleiding zijn voor de hulpvraag, aldus de auteur. Dat lijden wordt veroorzaakt doordat onze automatische reacties op vervelende gebeurtenissen niet (meer) werken volgens onze verwachtingen. Die automatische reacties zijn onbewust en aangeleerd. Troosten is daarom meer dan herkennen en erkennen van emoties. Het is ook het aanpassen van het herkennings- en waarderingsmechanisme voor vervelende situaties. Het troostproces omvat vijf fasen: erkennen, duiden, opties, relativeren en loslaten. Deze sluiten aan op de rouwstadia: ontkennen, besef, desorientatie, orientatie, en aanpassing. De auteur heeft dit uitgewerkt voor zes 'grote' vormen van lijden op de werkvloer: eenzaamheid, stress, frustratie, zinloosheid, machteloosheid en onzekerheid. En voorzien van voorbeelden en oplossingsrichtingen. De nadruk ligt op bewustwording van je eigen bijdrage aan de ontstane situatie en dat je, door ervan te leren, de controle over de toekomst in eigen hand
- Busschers seminar 'Pimp je afdeling' werd vorig jaar wegens groot succes maar liefst tien keer herhaald
- Zijn achtergrond als theatermaker én ondernemer bepaalt zijn unieke kijk op het bedrijfsleven
Tegen lijden helpt troosten. Echter, anderen helpen is dikwijls jezelf als gever helpen. En dat gebeurt vaak door de emoties te ontkennen die aanleiding zijn voor de hulpvraag, aldus de auteur. Dat lijden wordt veroorzaakt doordat onze automatische reacties op vervelende gebeurtenissen niet (meer) werken volgens onze verwachtingen. Die automatische reacties zijn onbewust en aangeleerd. Troosten is daarom meer dan herkennen en erkennen van emoties. Het is ook het aanpassen van het herkennings- en waarderingsmechanisme voor vervelende situaties. Het troostproces omvat vijf fasen: erkennen, duiden, opties, relativeren en loslaten. Deze sluiten aan op de rouwstadia: ontkennen, besef, desorientatie, orientatie, en aanpassing. De auteur heeft dit uitgewerkt voor zes 'grote' vormen van lijden op de werkvloer: eenzaamheid, stress, frustratie, zinloosheid, machteloosheid en onzekerheid. En voorzien van voorbeelden en oplossingsrichtingen. De nadruk ligt op bewustwording van je eigen bijdrage aan de ontstane situatie en dat je, door ervan te leren, de controle over de toekomst in eigen hand
- Tous les livres sont en état complet et normal, sauf indication contraire. De petites imperfections comme une page collée ou un nom sur la feuille ne sont pas toujours mentionnés
- Vous gérez directement cette commande avec Ab antiquarimaat
- Après votre commande vous et Ab antiquarimaat recevrez une confirmation par e-mail. Dans l'e-mail que vous pouvez trouver, vous pouvez trouver le nom et l'adresse de Ab antiquarimaat
- L'acheteur paie les frais de livraison, sauf accord contraire
- Ab antiquarimaat peut demander un prépaiement
- Boekwinkeltjes.nl essaie de rapprocher les acheteurs et les vendeurs. Boekwinkeltjes.nl n'est jamais impliqué dans un accord entre l'acheteur et le vendeur. Si vous avez un différend avec un ou plusieurs utilisateurs, vous devez le réparer vous-même. Vous indemnisez Boekwinkeltjes.nl de toute réclamation.